تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 10:41
666 بازدید
کد خبر : 1158

تعدد قوانین خلق‌الساعه بلای جان تولید و صادرات فولاد است| وقتی مشتریان خارجی فراری داده می‌شود

تعدد قوانین خلق‌الساعه بلای جان تولید و صادرات فولاد است| وقتی مشتریان خارجی فراری داده می‌شود
مدیرعامل گروه صنعتی فولاد غرب با انتقاد از تعدد قوانین خلق‌الساعه در صنعت کشور گفت: تعدد قوانین خلق‌الساعه بلای جان تولید و صادرات فولاد است. گروه صنعتی فولاد غرب فعالیت رسمی خود را با تولید ساندویچ پانل پلی‌استایرن و پلی‌یورتان، عرشه فولادی و انواع ورق فرم‌شده در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز از سال ۱۳۸۱ آغاز نمود و امروزه به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی شمالغرب ایران، به بهبود مستمر می‌اندیشد.

 

این گروه صنعتی درحال‌حاضر با بهره‌مندی از بروزترین ماشین‌آلات و امکانات تولیدی در خط تولید، بارگیری و تخلیه، مجهزترین آزمایشگاه کنترل کیفی و نیروی انسانی متخصص درصدد گسترش فعالیت خود در بازارهای داخلی و خارجی است. همچنین این شرکت با گسترش فعالیت خود در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر اقدام به راه‌اندازی خط تولید کانکس و کاروان نموده است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت این گروه صنعتی و چالش‌های موجود در صنعت فولاد گفتگویی با محمدرضا حسن‌پور مدیرعامل گروه صنعتی فولاد غرب داشته ایم که در ادامه می‌خوانید.

تولید ساندویچ پانل پلی اورتان با کاغذ ضد آب برای اولین بار در کشور
مدیرعامل گروه صنعتی فولاد غرب در گفتگو با خبرنگار بازار از تولید ساندویچ پانل پلی اورتان با کاغذ ضد آب برای اولین بار در کشور توسط این گروه صنعتی خبر داد و گفت: کاغذ استفاده شده در این محصول از نوع کاغذ ضدآب بوده و علاوه بر مقاومت چشمگیر در برابر نفوذ آب، امکان لانه گزینی حشرات را از بین برده و در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی را به همراه دارد.

وی ابراز داشت: ساندویچ پانل یک نوع مصالح ساختمانی مدرن است که از تزریق ماده عایق (پلی استایرن، پلی اورتان، ایکس پی اس) ما بین ۲ لایه فلزی ساخته می‌شود و علاوه بر تأمین پوشش، عایق سازی بهتر و وزن کمتر سازه‌ها را به ارمغان می‌آورد.

وی گفت: قابلیت شستشو، خصوصیات آنتی میکروبیال در کنار عایق سازی بهینه از دیگر ویژگی‌های کاغذ ضد آب مورد استفاده در این محصول جدید می‌باشد که آنرا به عنوان یک گزینه سبک، مقرون به صرفه و پرفایده برای تأمین پوشش انواع سازه‌ها بدل می‌کند.

 

صرفه جویی بالای انرژی و مقاومت کامل برابر زلزله

حسن پور درخصوص مزیت‌های این تولیدات گفت: صرفه جویی بالای انرژی و مقاومت کامل برابر زلزله تنها نمونه‌ای از مزایای این محصولات شرکت است. تا ۲۰۰۰ برابر شاهد کاهش مصرف انرژی در داخل سازه‌هایی که با ساندویچ پانل احداث شده، هستیم.

وی افزود: همچنین سازه‌ها به قدری سبک هستند که برابر زلزله کاملاً مقاوم بوده و ایمنی بالایی دارند. همچنین ساندویچ پانل یک رو کاغذ ضد آب نوردکاران فولاد غرب بعنوان یک محصول دوست دار محیط زیست رده بندی می‌شود و امکان بازیافت و برگشت به چرخه تولید را دارد.

مهمترین چالش‌های صنعت فولاد در ایران
مدیرعامل گروه صنعتی فولاد غرب سپس درخصوص مهمترین چالش‌های صنعت فولاد در ایران گفت: برخی از چالش‌ها همچون جنگ و قیمت‌های جهانی بین المللی بوده و دست ما نیست. ولی قسمت عمده‌ای از چالش‌ها در صنعت فولاد داخلی بوده و می‌توان آنها را حل کرد.

حسن پور با اشاره به اینکه تعدد قوانین خلق الساعه و بروکراسی‌های اداری اصلی ترین چالش‌های داخلی در این صنعت به شمار می‌رود، افزود: این قوانین به نوعی خود تحریمی است و باعث ایجاد مشکلات فراوان برای صنعت فولاد می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد غرب با بیان اینکه تعدد قوانین خلق‌الساعه بلای جان تولید و صادرات فولاد است، گفت: به عنوان نمونه در جنگ روسیه و اوکراین شاهد بودیم که به یکباره عوارض صادراتی برای صنعت فولاد ایجاد کردند که باعث فراری شدن مشتریان شد.

وی با تاکید بر اینکه این قانون مشکلات متعددی برای تولیدکننده و مصرف کننده فولاد ایجاد کرد، افزود: با وضع همین قوانین شاهد هستیم که مشتریان خارجی نیز فراری داده می‌شوند چراکه آنها به دنبال خرید سهل و ارسال سهل کالای موردنیاز خود هستند.

حسن پور ادامه داد: صادرات باید به دید بلندمدت باشد، باید سهل فروخت و سهل ارسال کرد تا مشتری خارجی حفظ شود و بازار از دست تولید کننده ایرانی خارج نشود.

قطعی برق مشکل جدی صنعت فولاد در فصل تابستان

وی سپس گفت: قطعی برق مشکل جدی صنعت فولاد در فصل تابستان است. به عنوان مثال خط تولید ما ۲۰۰ متری و یکپارچه بوده و در صورت قطع برق کل سیستم تولید با اختلال روبه رو می‌شود. مدیرعامل گروه صنعتی فولاد غرب ابراز داشت: با قطع برق تولید کاهش یافته و بازارها را از دست می‌دهیم. همچنین قطعی برق خسارت‌های بالایی به خط تولید وارد می‌کند.

ضرورت پرورش کارآفرینان جوان
وی سپس بر ضرورت پرورش کارآفرینان جوان تاکید کرد و گفت: باید از کارآفرینان و فعالان اقتصادی حمایت شود، همچنین باید به کارآفرینان جوان نیز میدان داده و از آنها به صورت ویژه ای حمایت صورت گیرد. حسن پور ابراز داشت: باید خط تولید کارآفرین در کشور راه اندازی شود که این موضوع محقق نمی‌شود جز با اصلاح ساختارهای فعلی در کشور. امیدواریم در این زمینه دولت سیزدهم موفق عمل کند.

وی در خصوص مشکلات کارآفرینان نیز گفت: مشکلات کارآفرینان مقطعی قابل حل نیست و باید اساسی این مشکلات که همگی مانع تولید و صادرات هستند، حل شود.

حسن پور در پایان گفت: شرکت نوردکاران فولاد غرب تولید کننده ساندویچ پانل سقفی، دیواری و سردخانه‌ای در شمال غرب است که خط جدید تولید ساندویچ پانل پلی اورتان خود را با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی‌های روز دنیا به صورت تمام اتوماتیک با ظرفیت سالانه بیش از ۲ میلیون مترمربع راه‌اندازه کرده است. این خط جدید امکان تولید ساندویچ پانل سقفی، دیواری، سردخانه و کلین روم را با بالاترین کیفیت را دارد.

وی افزود: خانواده بزرگ فولاد غرب، با محوریت مشتری‌مداری و تکیه بر توانمندی‌ها و نیروی متخصص درون سازمانی، تمام تلاش خود را در راستای ارائه برترین محصولات و خدمات و تسهیل دسترسی به آنچه همراهان این مجموعه نیاز دارند، به کار گرفته و خریدی امن را به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

برچسب ها :

ناموجود