تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 7:30
684 بازدید
کد خبر : 1359

کریم رحیمی؛

تفکیک بازرگانی از صنعت تولید را به حاشیه می‌برد

تفکیک بازرگانی از صنعت تولید را به حاشیه می‌برد
رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان؛ صنعت و تجارت باید به صورت واحد مدیریت شوند و با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت استراتژی تولید و تجارت دو قطبی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، کریم رحیمی درباره تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه و احیای وزارت بازرگانی افزود: در صورت تفکیک وزارت صنعت و معدن از تجارت، حوزه تولید، صادرات و تجارت از هم تفکیک می‌شود و بتدریج در حوزه تولید کالا و مدیریت صادرات و واردات با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تفکیک دو وزارتخانه صنعت معدن از تجارت و بازرگانی را غیرضروری خواند و ادامه داد: باید در دو بخش صنعت و تجارت تمرکز تصمیم‌گیری وجود داشته باشد و قطعا با تفکیک این دو وزارتخانه بلاتکلیفی در دو حوزه بیشتر خواهد شد.

ایشان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کنونی در این حوزه به ساختار ربطی ندارد بلکه بیشتر، ناشی از تصمیم گیری های اشتباه است و ما نیاز به یکپارچه سازی امور و هماهنگی در اقدامات و خدمات بازرگانی داریم کما اینکه در حال حاضر تولید و بازرگانی ما ساختار واحدی دارند.

رحیمی اساسی‌ترین مشکل موجود در سیستم اقتصادی کشور را حاکمیت دولتی ذکر کرد و گفت: دولتی بودن نظام اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد بخش غیردولتی آزادی عمل بیشتری داشته باشد و تکلیف فعالان اقتصادی در آن مشخص نیست و وابسته به تصمیمات ضرب الاجلی دولت است.

وی تجزیه و تفکیک مجدد وزارت صنعت ، معدن ازتجارت را موجب عدم هماهنگی درتدوین راهبردها و تصمیم‌گیری های اقتصادی کشور دانست و افزود: جدایی این دو وزارتخانه از یکدیگر همچنین موجب تحمیل بارمالی زیاد بر دولت و افزایش هزینه‌ها می‌شود.

مدیرعامل فولاد ناب تبریز و رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان صنعت و تجارت را لازم و ملزوم یکدیگر بیان کرد و ادامه داد: صنعت و تجارت باید به صورت واحد مدیریت شوند و با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت استراتژی تولید و تجارت دو قطبی شده و باعث عدم همسویی و از بین رفتن وحدت در بخش تولید و صادرات می‌شود. تفکیک وزارتخانه مزیتی برای اقتصاد کشور نخواهد داشت بلکه نوع مدیریت دارای اهمیت است که هنوز نتوانسته ایم سیستم یکپارچه مدیریت را تدوین کنیم.

برچسب ها :

ناموجود