تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 11:43
812 بازدید
کد خبر : 1613

جلسه میز استانی کشور سوریه در سازمان صمت برگزار شد

جلسه میز استانی کشور سوریه در سازمان صمت برگزار شد
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان؛ جلسه میز استانی سوریه به همت معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی و با حضور مدیران دولتی و خصوصی در سازمان صمت تبریز برگزار شد.

در این جلسه هنرور رئیس اداره بازرگانی خارجی با ارائه آمارهای صادراتی استان به کشور سوریه، با بیان اینکه آمارها نسبت به سالهای گذشته نشانگر کاهش صادرات استان به کشور سوریه می باشد و این کاهش دلایل متعدد دارد که باید بررسی گردد.

در ادامه ناصر انزلی چی دبیر میز سوریه استان نیز با ارائه گزارش عملکرد افزود؛ از کم تحرکی برخی مدیران در وزارت صمت گله مند هستیم، همچنین وی افزود بررسی های میدانی نشانگر آن است که کشور سوریه نیاز به سرمایه گذاری در حوزه آب و انرژی دارد و این فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران استان است.

فرهود ذاکری فر دبیر انجمن فولاد آذربایجان نیز با اشاره به چالش های صادر کنندگان فولاد به سوریه گفت؛ مشکلات نرخ ارزی، مشکلات ترانسفر مالی، امنیت مسیر، افزایش هزینه ها با توجه ری اکسپورت، جز عمده چالش های صادرکنندگان دانست که سبب کاهش آن به مقصد کشور سوریه گشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در آخر با اشاره به ضرورت ایجاد تحرک اساسی در میزهای تجاری استان دستور پیگیری دلایل کاهش صادرات استان به سوریه و بررسی ظرفیت ها و راهکارهای افزایش صادرات به آن کشور را صادر نموده و تا در جلسه هفته آینده نیز با پرداختن به این موضوع میز استانی با حضور فعالان اقتصادی و رشته صنعت‌های مختلف استان برگذار گردد.

 

برچسب ها :

ناموجود