تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 10:55
672 بازدید
کد خبر : 1562

جلسه کمیته مدیریت بازار برای تغییر فرمول قیمت‌گذاری محصولات فولادی برگزار شد

جلسه کمیته مدیریت بازار برای تغییر فرمول قیمت‌گذاری محصولات فولادی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان به نقل از فولادبان، جلسه فوق العاده مهم کمیته مدیریت بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازنگری فرمول قیمت پایه شمش فولاد و محصولات فولادی در بورس کالا بعداز ظهر دوشنبه ۳۱ مردادماه برگزار شد.

در همین حال، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در گفتگو با فولادبان با اعلام جزئیات برگزاری جلسه امروز کمیته مدیریت بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت در این جلسه دیدگاه‌های مختلفی از سوی اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های زنجیره فولاد مطرح شد.

امیرصباغ توضیج داد: در این جلسه برخی از دیدگاه‌ها و درخواست‌ها این بود که مکانیزم قیمت گذاری براساس قیمت جهانی باشد ، این در حالی است که برخی دیدگاه ها مبتنی بر جداسازی و انفکاک قیمت پایه از قیمت‌های جهانی و براساس واقعیات بورس کالا و بازار داخلی بود، ضمن اینکه برخی دیگر از نظرات قیمت پلکانی در زنجیره فولاد به عنوان قیمت معیار مطرح شد. وی با اشاره به اینکه جلسه امروز کمیته مدیریت بازار وزارت صمت بدون نتیجه مشخص پایان یافت ، ادامه داد: تا قبل از جلسه بعدی قرار شد نظرات انجمن‌ها جمع بندی و سپس با بورس کالا مکاتبه شود و بورس کالا از اعضای انجمن‌ها و تشکل های زنجیره دعوت به عمل آورد و در نشست بعدی که احتمالا روز چهارشنبه آتی خواهد بود وزارت صمت، سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیز حضور خواهند یافت تا به یک جمع بندی مشترک ، نتیجه مشخص و توافق نهایی درباره قیمت پایه برسند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با بیان اینکه اگر تمام زنجیره روی پایه قیمت به توافق برسند، وزارت صمت از این توافق تبعیت خواهد کرد، گفت: چنانچه اعضای زنجیره به تفاهم نرسند، وزارت صمت به عنوان سیاستگذار وارد می‌شود و سیاستگذاری می کند. البته باید در نظر داشت اعضای انجمن‌ها نیز نظرات متفاوتی به تعیین قیمت داشتند، لذا باید نشست های بعدی و تکمیلی برگزار شود تا نتیجه نهایی مشخص شود.

توافق درباره دستور کار دوم

صباغ درباره دستور کار دوم جلسه امروز کمیته مدیریت بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت یعنی الگوی فروش ورق گرم و سرد فولاد مبارکه اظهارداشت: سندیکای لوله و پروفیل ایران و فولاد مبارکه به توافق رسیدند که چون توافق تولید کننده و مصرف کننده بود، عملا کارگروه از آن توافق حمایت خواهد کرد. وی تصریح کرد: توافق حول موضوع میزان کف عرضه و نحوه فروش آن یعنی سلف یا فروش غیرسلف و زمان تحویل آن بود که در نهایت توافق طرفین حاصل و قرار شد کشف پریمیوم فعلا اجرایی نشود و زمان تحویل سلف کوتاه‌ترین حداکثر ۴۵ روزه شود.

برچسب ها :

ناموجود