تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مرداد 1401 - 5:40
754 بازدید
کد خبر : 1324

کریم رحیمی؛

صنعت فولاد بدترین دوران خود را طی می‌کند

صنعت فولاد بدترین دوران خود را طی می‌کند
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان در جلسه ای که با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت و معدن و تجارت دکتر محمدمهدی برادران در اتاق تبریز برگزار شد، رئیس هیات مدیره انجمن فولاد استان آذربایجان شرقی گفت؛ صنعت فولاد بدترین دوران خود را طی می‌کند.

کریم رحیمی با بیان اینکه در یک دهه اخیر از وارد کننده فولاد به صادرکننده فولاد تبدیل شده‌ایم، اظهارداشت: متاسفانه صنعت فولاد بدترین دوران خود را طی می‌کند. وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار شاخصه‌هایی دارد که متاسفانه رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بورس کالا عملا نظام عرضه تولید و توزیع را به دست گرفته است و به تقاضای موجود جواب نمی دهد و بورس کالا از پلتفرم تعریف شده و مشخص خود جدا شده و در نقش قیمت گذار وارد میدان شده است، که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن فولاد استان آذربایجان شرقی، ۸۰ درصد واحدهای فولادی کشور در دست دولت است به طوری که تنها حلقه‌های انتهایی در دست بخش خصوصی است، و ما بعنوان قطب بخش خصوصی در حوزه فولاد در این خصوص همیشه شاهد تبعیض های بوده ایم.

کریم رحیمی با انتقاد از بخشنامه های خلق الساعه و همچنین مشاوره نگرفتن از تشکل های تخصصی در خصوص بخشنامه های فوق الذکر، تاکید کرد: یکی از این بخشنامه ها، عوارض صادراتی بر فولاد در ابتدای سال اخیر بود که تنها به کاهش و توقف شدید درآمدهای ارزی کشور منجر نشد، بلکه صادرات فولاد، اشتغال زایی و گردش اقتصادی کشور را نیز کاهش داد و با ایجاد این عوارض صادراتی عملا بازار را به دست روسیه دادیم و روسیه با دامپینگ، بازار را به‌دست گرفت و با این اوصاف وضعیت کلیه واحدهای تولیدی اصلا مناسب نبوده و عمده واحدهای ذوب القایی در حال حاظر تعطیل هستند.

برچسب ها :