تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 11:25
652 بازدید
کد خبر : 1565

ملاک قیمت گذاری محصولات فولادی مشخص نیست

ملاک قیمت گذاری محصولات فولادی مشخص نیست
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان در گفتگو با فولاد بان گفت: مشخص نیست وزارت صمت از چه فرمولی برای فرمول گذاری و تعیین قیمت محصولات فولادی استفاده می کند و قیمت ها چگونه براساس این فرمول ها تعیین می شود.

کریم رحیمی با اشاره به بازنگری وزارت صمت درباره فرمول قیمت پایه شمش فولادی و محصولات فولادی در بورس کالا افزود: در چند سال اخیر اصلا مشخص نیست فرمول محاسباتی بورس کالا از کجا و بر چه پایه‌ای شکل گرفته و  قیمت ها چگونه و برچه اساسی قیمت گذاری می شود.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری دولت در محصولات فولادی عملا نظام عرضه و تقاضا را بر هم زده است، تصریح کرد: هیچیک از تولید کنندگان محصولات فولادی از قیمت محصولات در هفته آتی اطلاعی ندارند و نمی دانند با چه قیمتی محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کنند تا بتوانند هزینه های خود را تامین کنند لذا همین مسایل نظام توزیع را برهم زده ، قیمت ها را عملا درهاله ای از ابهام برده  و راه  ورود و خروج تولیدکنندگان را مسدود کرده است.

عضو هیئت مدیره نورد کاران ایران در پاسخ به سوال فولادبان که آیا قیمت گذاری محصولات فولادی بر مبنای سی ای اس یا فوب خلیج فارس انجام می پذیرد گفت: قیمت گذاری محصولات فولادی مشخص نیست و مبنای قیمتی متال بولتن هم کنار گذاشته شده است.

رحیمی با رد قیمت گذاری محصولات فولادی بر مبنای ۹۵ درصد فوب خلیج فارس افزود: قیمت هایی که در حال حاضر در بورس کالا تعیین می شود مشخص نیست بر چه مبنایی انجام می‌شود. در همین حال قیمت محصولات فولادی صادراتی بسیار کمتر از قیمت بازار داخل شده است و فرمول خاصی ندارد.

برچسب ها :

ناموجود