تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 9:09
653 بازدید
کد خبر : 1590

مهلت یک ماهه وزیر اقتصاد برای استرداد ارزش افزوده صادرات

مهلت یک ماهه وزیر اقتصاد برای استرداد ارزش افزوده صادرات
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان؛ وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد استرداد ارزش افزوده صادرات خصوصا در حوزه فولاد گفت: مقرر شده یک مهلت یک ماهه برای استرداد ارزش افزوده معین و این زمانبندی رعایت شود تا سرمایه گردش تولیدکنندگان تامین شود.

خاندوزی با اشاره به اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی ۸۸۰ طرح از محل تبصره ۱۸ گفت: این مبلغ یک چهارم اعتبار در نظرگرفته شده برای این طرح هاست و متولیان تأمین منابع این طرح ها باید با تلاش بیشتر، زمینه را برای استفاده از این تسهیلات فراهم کنند.

خاندوزی در پاسخ به درخواست مدیران استانی مبنی بر انتقال حساب های مالیاتی شرکت های بزرگ همچون مس سونگون و کارخانه های فولاد به استان، گفت: مشکل حساب‌های مالیاتی در بیشتر استان ها حل شده و آذربایجان شرقی از معدود استان هایی است که با این مشکل مواجه است و مذاکرات با وزارت صمت برای تفکیک حساب و کتاب این شرکت ها انجام شده و این حساب ها به استان انتقال می‌یابد. تفکیک این حساب ها باید در سطح ملی انجام شود و حق و حقوق منطقه‌ای به استان بازگردد.
وزیر اقتصاد همچنین با انتقاد از اقدام بانک‌های خصوصی و اختصاص پنج درصد از منابع مالی خود برای ارایه تسهیلات در استان اظهار کرد: در این زمینه باید با رییس بانک مرکزی مذاکره شود تا طی بخشنامه ای این رویه را اصلاح کند و یا در مجوز آنها بازنگری شود.

برچسب ها :

ناموجود