تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 10:48
1135 بازدید
کد خبر : 306

دولت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد.

وزارت بازرگانی تشکیل می شود

وزارت بازرگانی تشکیل می شود

به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، دولت در نشست پنجم تیر ماه هزار و چهارصد و یک با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد تا بعد از گذشت یازده سال از طرح ادغامی خارج شده و مستقلا به فعالیت پرداخته و در راستای سیاست‌گذاری واحد و چابک در امور بازرگانی قدم بردارد.   در

به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، دولت در نشست پنجم تیر ماه هزار و چهارصد و یک با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد تا بعد از گذشت یازده سال از طرح ادغامی خارج شده و مستقلا به فعالیت پرداخته و در راستای سیاست‌گذاری واحد و چابک در امور بازرگانی قدم بردارد.

 

در سال ۹۰ دو وزارتخانه «صنعت و معدن» و «بازرگانی» با یکدیگر ادغام شدند و وزارت «صنعت، معدن و تجارت» تشکیل و همه اختیارات تجاری در وزارتخانه جدید متمرکز شد. بعد از گذشت ۸ سال در سال ۹۸ دولت وقت اصرار بسیار زیادی بر تشکیل وزارت بازرگانی داشت با این حال تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل مخالفت نمایندگان مجلس منتفی شد‌.

و در نهایت از ۵ تیرماه ۱۴۰۱ دولت با طرح تشکیل دوباره وزارت بازرگانی موافقت کرد تا بتواند با تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده نقش نظارتی و حاکمیتی خود را به شکلی درست اجرا کند.