تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 8:36
549 بازدید
کد خبر : 1627

قالیباف؛

وزرای پیشنهادی صمت و بازرگانی به مجلس معرفی می‌شوند

وزرای پیشنهادی صمت و بازرگانی به مجلس معرفی می‌شوند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظر رئیس‌جمهور همچنان بر معرفی دو وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی به مجلس پابرجا است و اظهارات معاون پارلمانی نیز خلاف این نیست.

به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، لطف‌الله سیاهکلی در نشست علنی سه‌شنبه هشتم شهریورماه مجلس شورای اسلامی در قالب تذکری با استناد به بندهای ۹ و ۱۲ اصل سوم قانون اساسی، اظهار کرد: امروز متأسفانه شاهد هستیم که دولت در اجرای آئین نامه‌ها تعلل می‌کند، همان‌طور که عملکرد دولت در خصوص اجرای آئین‌نامه واردات خودرو زحمات مجلس را از بین برد.

وی افزود: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در امور مجلس طی مصاحبه با رسانه‌ها اظهاراتی را برخلاف وعده‌ای رئیس‌جمهور مطرح کرد، زیرا بر اساس وعده رئیس‌جمهور قرار بود دو وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی شوند اما معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز مدعی است که تنها یک وزیر به مجلس معرفی خواهد شد. چرا اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور خلاف اظهارات شخص رئیس جمهور است؟ اینچنین نگاه کردن تمسخر به کار کارشناسی مجلس شورای اسلامی است. استیضاح وزیر صمت هنوز پابرجا است و اگر دو وزیر به مجلس معرفی نشوند قطعاً دوباره دنبال خواهد شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: در بحث آئین‌نامه واردات خودرو تکلیف مشخص است هر آئین‌نامه‌ای که در دولت به تصویب برسد در هیئت تطبیق قوانین بررسی می‌شود و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد به دولت منعکس و حتماً اصلاح می‌شود و اگر آئین‌نامه واردات خودرو نیز در هیئت تطبیق مغایرتی در آن دیده شود به دولت اطلاع داده خواهد شد.

وی افزود: در بحث وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی نیز همچنان نظر رئیس‌جمهور همان نکته‌ای است که اشاره کردم و در صحبت‌هایی که روز گذشته با معاون پارلمانی داشتم گفته شد که صحبت من با رسانه‌ها چیز دیگری بوده و در تیتر اینگونه مطرح شده است که دولت یک وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند. قرار شد امروز در رسانه‌ها این موضوع اصلاح شود.

برچسب ها :

ناموجود