تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 9:16
790 بازدید
کد خبر : 1368

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح یک هزار میلیارد تومانی فولاد شهریار

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح یک هزار میلیارد تومانی فولاد شهریار
نایب رییس گروه صنعتی پارس ساختار اعلام کرد: احداث کارخانجات نورد سرد شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز به عنوان طرح شاخص حوزه فولاد برای تامین کمبود ورق فولادی در کشور با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک صنعتی آخولا تبریز در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، نوید نواده اباذر افزود: جایگزین کردن محصولات فولادی صنعتی با ارزش افزوده بسیار بالا در خطوط تولید، به روز کردن فناوری‏ های خطوط تولید فولاد و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، کاهش بروکراسی احداث و تامین مالی از مهمترین ارکان توسعه در شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز است.

وی اضافه کرد: احداث کارخانجات نورد سرد این شرکت در زمینی به مساحت ۵۴ هزار متر مربع و مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی بیش از یک هزار میلیارد تومانی از اول سال ۱۴۰۰ شروع شده است و پیش بینی می شود با بهره برداری از این کارخانه برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی شود.

نایب رییس گروه صنعتی پارس ساختار با بیان اینکه این طرح در هفت خط تولید احداث می شود، توضیح داد: بخشی از تجهیزات خطوط تولید آن نیز از گمرک ترخیص و در محل پروژه مستقر شده است.

نواده اباذر تاکید کرد: ورق سرد نورد شده تولیدی این مجموعه یکی از محصولات استراتژیک صنعت فولاد می باشد که عمده کاربرد آن در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع تولیدی خواهد بود.