تاریخ انتشار: سه شنبه 7 تیر 1401 - 10:48

به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، دولت در نشست پنجم تیر ماه هزار و چهارصد و یک با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد تا بعد از گذشت یازده سال از طرح ادغامی خارج شده و مستقلا به فعالیت پرداخته و در راستای سیاست‌گذاری واحد و چابک در امور بازرگانی قدم بردارد.   در

به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، دولت در نشست پنجم تیر ماه هزار و چهارصد و یک با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد تا بعد از گذشت یازده سال از طرح ادغامی خارج شده و مستقلا به فعالیت پرداخته و در راستای سیاست‌گذاری واحد و چابک در امور بازرگانی قدم بردارد.

 

در سال ۹۰ دو وزارتخانه «صنعت و معدن» و «بازرگانی» با یکدیگر ادغام شدند و وزارت «صنعت، معدن و تجارت» تشکیل و همه اختیارات تجاری در وزارتخانه جدید متمرکز شد. بعد از گذشت ۸ سال در سال ۹۸ دولت وقت اصرار بسیار زیادی بر تشکیل وزارت بازرگانی داشت با این حال تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل مخالفت نمایندگان مجلس منتفی شد‌.

و در نهایت از ۵ تیرماه ۱۴۰۱ دولت با طرح تشکیل دوباره وزارت بازرگانی موافقت کرد تا بتواند با تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده نقش نظارتی و حاکمیتی خود را به شکلی درست اجرا کند.

خروج از نسخه موبایل