تفکیک بازرگانی از صنعت تولید را به حاشیه می‌برد

به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، کریم رحیمی درباره تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه و احیای وزارت بازرگانی افزود: در صورت تفکیک وزارت صنعت و معدن از تجارت، حوزه تولید، صادرات و تجارت از هم تفکیک می‌شود و بتدریج در حوزه تولید کالا و مدیریت صادرات و واردات با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تفکیک دو وزارتخانه صنعت معدن از تجارت و بازرگانی را غیرضروری خواند و ادامه داد: باید در دو بخش صنعت و تجارت تمرکز تصمیم‌گیری وجود داشته باشد و قطعا با تفکیک این دو وزارتخانه بلاتکلیفی در دو حوزه بیشتر خواهد شد.

ایشان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کنونی در این حوزه به ساختار ربطی ندارد بلکه بیشتر، ناشی از تصمیم گیری های اشتباه است و ما نیاز به یکپارچه سازی امور و هماهنگی در اقدامات و خدمات بازرگانی داریم کما اینکه در حال حاضر تولید و بازرگانی ما ساختار واحدی دارند.

رحیمی اساسی‌ترین مشکل موجود در سیستم اقتصادی کشور را حاکمیت دولتی ذکر کرد و گفت: دولتی بودن نظام اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد بخش غیردولتی آزادی عمل بیشتری داشته باشد و تکلیف فعالان اقتصادی در آن مشخص نیست و وابسته به تصمیمات ضرب الاجلی دولت است.

وی تجزیه و تفکیک مجدد وزارت صنعت ، معدن ازتجارت را موجب عدم هماهنگی درتدوین راهبردها و تصمیم‌گیری های اقتصادی کشور دانست و افزود: جدایی این دو وزارتخانه از یکدیگر همچنین موجب تحمیل بارمالی زیاد بر دولت و افزایش هزینه‌ها می‌شود.

مدیرعامل فولاد ناب تبریز و رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان صنعت و تجارت را لازم و ملزوم یکدیگر بیان کرد و ادامه داد: صنعت و تجارت باید به صورت واحد مدیریت شوند و با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت استراتژی تولید و تجارت دو قطبی شده و باعث عدم همسویی و از بین رفتن وحدت در بخش تولید و صادرات می‌شود. تفکیک وزارتخانه مزیتی برای اقتصاد کشور نخواهد داشت بلکه نوع مدیریت دارای اهمیت است که هنوز نتوانسته ایم سیستم یکپارچه مدیریت را تدوین کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا