تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 10:40
386 بازدید
کد خبر : 3493

استقبال صمیمی فولاد مبارکه اصفهان از تولید کنندگان فولاد آذربایجان 

استقبال صمیمی فولاد مبارکه اصفهان از تولید کنندگان فولاد آذربایجان 
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان؛ در بدو ورود حدود ۵۰ نفر از تولید کنندگان فولاد آذربایجان شرقی به فولاد مبارکه، آقای دکتر حیدری معاون فروش فولاد مبارکه ضمن خیر مقدم گویی به صنعتگران آذربایجانی، دیدارهای دو جانبه و تشکیل جلسات کارشناسی در دو استان آذربایجان شرقی و اصفهان را مفید و موثر ارزیابی نموده و خواستار تداوم این برنامه ها شد. آقای دکتر نوید نواده اباذر رئیس انجمن فولاد آذربایجان در این نشست ضمن قدردانی از دعوت رسمی مسئولان فولاد مبارکه برای بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه، این بازدید را مفید ارزیابی نموده اظهار امیدواری کرد که استمرار چنین برنامه ها و دید و بازدیدها برای رونق هر چه بیشتر صنعت فولاد کشور و رفع موانع تولید مفید و مؤثر باشد.

در این نشست که آقای اصغر پور معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز حضور داشت، ضمن قدردانی از بانیان این نشست گفت: ما براساس دستور العملها به واحدهای تولیدی اجازه فروش و تهاتر نمی دهیم ومتاسفانه این قضیه چند سال است که همینطوری لاینحل باقی مانده است و تولید کنندگان هم متضرر می شوند. از طرفی نظر بر اینکه ما، در کمیته فولاد استان، ظرفیت سنجی واحدهای تازه تاسیس را انجام می دهیم، از فولاد مبارکه می خواهیم یک سیستمی را طراحی بکنند که ما میزان سهمیه های این واحدها را سریعتر به مجموعه فولاد مبارکه اعلام بکنیم تا دراندک زمان ممکن ترتیب اثر داده شود. آقای پایدار معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت هم در این نشست گفت: حوزه ما حوزه نظارتی است. تمامی دستور العملها بدست همه دستگاه های ذیربط می رسد. وی افزود :  انتظار داریم ورق مورد نیاز واحدهای پایین دستی که لوازم خانگی تولید می کنند، تامین شود آقای پایدار گفت: موضوع تهاتر از نوع خام فروشی تخلف محسوب می شود مگر اینکه از طریق فولاد مبارکه و وزارت صمت برای این موضوع بخشنامه ای صادر شود تا دستگاه های نظارتی، تهاتر را تخلف اعلام نکنند. ما به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی واقف هستیم و علاقمند هم نیستیم برای واحدهای تولیدی پرونده های نظارتی تشکیل بدهیم اما تکالیف قانونی است نماینده انجام شود.

آقای نایب درختان نایب رئیس انجمن فولاد آذربایجان نیز در سخنانی ضمن قدردانی از مسئولان فولاد مبارکه به خاطر تعامل با تولید کنندگان فولاد گفت: هرچند بنده خودم مصرف کننده ورق نیستم اما معتقدم بورس عملا با فروش سبدی ورق فولاد، در بازار رانت و اغتشاش ایجاد می کند. آقای نایب درختان گفت : بنده مدافع سرسخت بخش خصوصی هستم واز مسئولان فولاد مبارکه درخواست می کنیم در فروش سبد ورق تجدید نظر بکنند و مجوز تهاتر را هم به تولید کنندگان بدهند.

در ادامه این جلسه آقای دلال قدیم خزانه دار انجمن فولاد آذربایجان گفت: ما می دانیم که شرکت فولاد مبارکه در تخصیص سهمیه و سبد کالا محدودیتهایی دارد اما دو نکته حائز اهمیت است ؛ اولا انتظار داریم فولاد مبارکه به نظرات کارشناسان خود در خصوص ضخامت ورقهای تولیدی و میزان نیاز و مصرف هر کارخانه احترام بگذارد. ثانیا: برای آن دسته از واحدهای فولادی که ورق را به صورت سبدی از بورس کالا دریافت کرده اند اما در خطوط تولید مصرف نداشته اند و مورد نیاز نبوده است و حق فروش و یا تهاتر نیز نداشته اند، برای جلوگیری از انباشت انبار و بلوکه شدن سرمایه، با وزارت صمت در خصوص تهاتر مکاتبه لازم انجام پذیرفته و مجوزهای لازمه اخذ گردد. آقای دلال قدیم افزود : پیشنهاد  می کنیم واحدهایی که سهمیه آنها کمتر است و امکان خرید در بورس ندارند، با معرفی سازمان صمت به فولاد مبارکه و یا نمایندگی آنها در استان، ورق مورد نیازشان تامین شود . وی نسبت به حضور نماینده فولاد مبارکه و استفاده از نظرات تخصصی ایشان در کمیته فولاد استان تاکید کرد. خزانه دار انجمن در پایان سخنانش گفت: باتوجه به اینکه در داخل کشور ورق رنگی به میزان مورد نیاز تولید  می شود، خواهان ممنوعیت واردات ورق رنگی هستیم.

آقای فریدون اسماعیل ظفر مدیرعامل پروفیل گستر ظفرگفت: نمی توانند از ورق های سه و نیم و چهار و نیم فولادی استفاده بکنند واز ترس واحدهای نظارتی هم اقدام به تهاتر نمی کنیم و ورق ها را در داخل کارخانه، انبار می کنیم.  آقای مقصودی مدیر عامل آذرپرچین هم گفت : ما قبلا ده هزار تن ورق فولادی سهمیه دریافت می کردیم الان ۵۰ تن سهمیه دریافت می کنیم و این امر باعث شده اکثر واحدها با ظرفیت پایین به فعالیت ادامه بدهند.

آقای مهندس حمزوی مدیرفروش و بازاریابی داخلی فولاد مبارکه ضمن قدردانی از صنعتگران آذربایجان شرقی برای حضور در فولاد مبارکه گفت : هنگام خرید از بورس ما نمی دانیم چه کسانی چه تقاضایی دارند تا مدیریت بکنیم وبعد از فروش در بورس و ثبت تقاضا متوجه می شویم. بخاطر همین نمی توانیم جوابگو باشیم و مجبور هستیم ورقهای با ضخامت ۲ میلی متر به پایین را سهمیه بندی بکنیم و بقیه را بصورت سبدی در کنار همین سهمیه در بورس ارائه نماییم .

وی افزود: در حال حاضر کلیه تولیدات فولاد مبارکه را در داخل بورس عرضه می کنیم و اینکه چه کسی با چه تناژی خریداری می کند از دست ما خارج است . آقای حمزوی گفت : ما با ریسک بالایی همه محصولات را خودمان تولید می کنیم اگر همه محصولات را با ضخامت ۲ میلی متر تولید بکنیم، بجای ۳۰۰ هزارتن باید ۲۵۰ هزار تن عرضه کنیم و این موضوع چنان فشاری به خطوط تولید و غلطک های ما وارد می کند که هر لحظه امکان بروز آسیب و تعطیلی خطوط وجود دارد. با این حال باز بررسی میکنیم تا جایی که امکان دارد در عرضه سبدی در بورس ، دوستانمان را در آذربایجان شرقی کمک بکنیم . آقای مهندس حمزوی در خصوص واردات ورق های رنگی هم گفت : مکاتباتی برای جلوگیری از ورود ورق رنگی انجام داده ایم و امیدواریم که به نتیجه برسد. وی گفت : لیست مشتریان آذربایجان شرقی را که مصرف خرد دارند، از شما دریافت نموده و مکاتباتش را انجام می دهیم و تاکید می کنیم که دراین خصوص هم، منبعد با تولید کنندگان آذربایجان شرقی تعامل بیشتری داشته باشند . آقای حمزوی در پایان سخنانش اظهار اطمینان کرد که با راه اندازی نورد گرم۲ فولاد مبارکه تا دوسال آینده ، کلیه مشکلات تولید کنندگان فولاد کشور حل شود. آقای افلاکی مدیر پشتیبانی فروش فولاد مبارکه هم گفت: اگر توزیع محصولات در دست فولاد مبارکه بود، توزیع را براساس پروانه اعمال می کردیم. وی افزود: در آذربایجان شرقی ۱۸۲ مشتری فعال داریم و امسال در ۹ ماه گذشته ۳۳۰ هزارتن محصول فولادی در این استان توزیع کرده ایم.

برچسب ها :

ناموجود