تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 20:03
382 بازدید
کد خبر : 3317

برای حذف تعرفه های وارداتی فولاد صنعتگران ایرانی به کشورهای سوریه و عراق، باید توسط مسئولین محترم ارشد نظام، تدابیر لازم اتخاذ شود.

برای حذف تعرفه های وارداتی فولاد صنعتگران ایرانی به کشورهای سوریه و عراق، باید توسط مسئولین محترم ارشد نظام، تدابیر لازم اتخاذ شود.
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان، همزمان با سفر آقای سهرابی دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل شورای امور ایرانیان خارج از کشور به شهر استانبول، شب گذشته جلسه سه ساعته ای باحضور جمعی از پزشکان، تجار، دانشجویان و سایر اقشار ایرانی مقیم شهر استانبول در محل سرکنسولگری ایران تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه آقای معبودی فر سرکنسول کشورمان ضمن عرض خیرمقدم به حاضران و مهمان ویژه جلسه گفت: هدف از تشکیل این جلسه جمع بندی مسائل و مشکلات ایرانیان مقیم استانبول و ارائه آنها توسط آقای سهرابی به آقای رییس جمهور است. سپس آقای سهرابی نسبت به حساسیت و تأکیدات رییس جمهور محترم برای دسته بندی مشکلات ایرانیان خارج از کشور و پیدا کردن راه حل های مناسب اشاره کرد و گفت: به نمایندگی از شخص آقای دکتر رییسی همه مسائل و مشکلات را خواهم شنید و به ایشان منتقل خواهم کرد. آقای علی نواداد دبیر انجمن آذربایجان که بنا به دعوت سرکنسول محترم و تأکید رییس محترم انجمن و به نمایندگی از صنعتگران و تولید کنندگان فولاد کشور در این جلسه شرکت کرده بود، در سخنانی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در بدترین شرایط کشورهای عراق و سوریه، بیشترین کمک ها را در حق آنان انجام داده است اما حالا که زمان ثبات و بازسازی کشورهای مذکور فرا رسیده است، برای واردات فولاد ایران به کشورهای مذکور تعرفه گذاشته اندکه این تعرفه برای کشور ترکیه تعریف نشده است. وی افزود: در این شرایط، وضعیت صادرات فولاد ما به شدت آسیب خواهد دید و مسئولان ارشد کشور باید برای حذف تعرفه های مذکور، تدابیر لازم را اتخاذ نمایند. قبل و بعد از صحبت های دبیر انجمن ، تعدادی از حاضرین به نمایندگی از اقشار مختلف حاضر در جلسه، مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.

برچسب ها :

ناموجود