تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 9:19
411 بازدید
کد خبر : 3196

رانت خواران مانع تعادل در بازار می شوند.

رانت خواران مانع تعادل در بازار می شوند.
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان؛ در ادامه بازدیدها از شرکت های عضو انجمن و دیدارها با مدیران محترم مجموعه های فولادی، دبیر انجمن فولاد آذربایجان از کارخانه آذرپرچین تبریز دیدار کرد و پای صحبت های آقای مقصودی مدیر عامل این واحد تولیدی نشست.

آقای مقصودی در ابتدای این دیدار از فعالیتهای بی دریغ و شبانه روزی هیئت مدیره انجمن فولاد تشکر و قدردانی کرد و افزود : اعضای هیئت مدیره در چهار ماه گذشته به اندازه چهار سال فعالیت بیدریغ داشته است. به عبارتی، انجمن جان تازه ای به خود گرفته و به همین سبب یقین دارم که تمامی اعضای انجمن فولاد با دلگرمی زاید الوصفی به ترکیب جدید نگاه می کنند.
مدیر عامل آذرپرچین با اشاره به سابقه فعالیت خود در صنعت سوله سازی و تکامل این صنعت در کشور، از عملکرد سازمان امور مالیاتی انتقاد کرد و افزود: ما که تولید کننده هستیم و برای جوانان جویای کار اشتغال ایجاد می کنیم، سازمان امور مالیاتی از ما ۱۳ درصد مالیات دریافت می کند اما از همکاران فروشنده ما یک و نیم الی دو درصد مالیات می گیرد و این موضوع اصلا قابل هضم نیست.
آقای مقصودی اختصاص ۵۰ تن سهمیه ورق در طول ماه از سوی بورس کالا به واحد خودرا غیر اقتصادی دانست و افزود : این سهمیه تامین کننده حتی یک روز کاری ما نیست و این در حالی است که در بازار آزاد، ورق مورد نیاز ارزانتر از بوزس و به وفور خرید و فروش می شود . آقای مقصودی با اشاره به رانت موجود در بورس کالا گفت : رانت خواران ورق در بورس تنها با عرضه ۸ هزاز تن ورق ۸۰۰میلیارد ریال سود می برند و این رانت مانع به تعادل رسیدن خرید و فروش در بازار می شود.
مدیر عامل آذر پرچین از دست اندرکاران اقتصادی کشور، بویژه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان امور مالیاتی خواست: با توجه به تورم افسار گسیخته در بازار شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، انتظار می رود با تمهیداتی خدمات و کمکهای بلاعوض صاحبان صنایع تولیدی به سازمانهای خیریه و نیز کارکنان مجموعه تحت امر را، جزو هزینه های قابل قبول و دیون واحدهای تولیدی محاسبه کنند تا مدیران با اشتیاق بیشتری به این امر خداپسندانه روی بیاورند. تداوم این امر می تواند راندمان تولید را افزایش و در همکاران روحیه کاری بیشتر و توان مضاعفی ایجاد می کند.
آقای نواداد در این دیدار با اشاره به تغییر نگرش مسئولان استان نسبت به هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان و علاقمندی بیش از پیش برای همکاری با انجمن در رفع موانع گفت: با رای زنی هیئت مدیره انجمن با مدیران کلیدی استان، گشایش هایی در حل مشکلات واحدهای تولیدی ایجاد می شود و فکر می کنم این موضوع را مدیران واحدهای تولیدی در ماههای اخیر به خوبی لمس کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود