تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 11:07
778 بازدید
کد خبر : 1673

صنعت فولاد اروپا زیر سایه بحران انرژی

صنعت فولاد اروپا زیر سایه بحران انرژی
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان بحران انرژی که این روزها جز یکی از بزرگترین بحران های کشورهای اروپایی قلمداد می شود، بر روی صنعت فولاد این قاره سایه انداخته و موجب کاهش ساعت کاری، کاهش تولید و در مواردی نیز تعطیلی تولید کنندگان فولاد در اروپا گشته است که در این گزارش به اختصار مواردی از این قبیل مورد بررسی قرار می گیرد.
  • شرکت فولاد  Us Steel  اسلواکی یکی از سه کوره بلند خود را به مدت ۶۰ روز خاموش  کرده است، اگرچه این حرکت با تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده همزمان است.
  • فولادساز آلمانی Salzgitter به S&P Global گفت که تمام آمادگی های لازم را برای بهره برداری اقتصادی از کارخانه های خود با در نظر گرفتن تقاضا برای محصولات خود و همچنین بازار به طور کلی انجام داده است.
  • استال گرلافینگن، سازنده محصولات فولادی بلند در سوئیس، در ۴ سپتامبر گفت که در پاسخ  به افزایش شدید قیمت انرژی، ساعات کار خود را از اکتبر تا دسامبر کاهش خواهد داد.
  • در نقطه دیگری از اروپا  ArcelorMittal در ۲ سپتامبر گفت که به دلیل تقاضای ضعیف در بازار اروپا و افزایش بهای  انرژی، سه کوره بلند را در سه کارخانه در اتحادیه اروپا در برمن، آلمان و متوقف خواهد کرد.
  • سخنگوی شرکت فولاد اتریشی Voestalpine گفت که این شرکت “به دلیل قیمت انرژی هیچ گونه تعطیلی تولید را برنامه ریزی یا اجرا نمی کند.” سفارشات ثابت می مانند و این شرکت دارای ذخایر بالایی از مواد خام است تا آن را برای پاییز سختی آماده کند.  او گفت.
  • کارخانه فولاد تاتا استیل  در  هلند نیز هیچ کاهشی در تولید خود اعمال نکرده است.

به گفته منابع بازار، چند کارخانه تولید کننده آلیاژهای فرو – محصولات انرژی بر بیشتر از فولاد – تولید را کاهش داده اند، اما هیچ یک از این شرکت ها هیچ گونه کاهشی را تایید نکرده اند.

تنها صنعت فولاد اروپا نیست که تحت تاثیر قیمت های بالای انرژی قرار دارد. چندین تولیدکننده آلومینیوم نیز در اروپا تولید خود را کاهش داده یا تولید را در کارخانه های ذوب متوقف کرده اند، از جمله تعطیلی کارخانه ذوب Norsk Hydro در در اسلواکی، تاسیسات آلومینا آلرو در رومانی و کارخانه Farmsum شرکت Damco Aluminum Delfzijl Cooperatie در هلند. همچنین کاهش ۳۳ درصدی در کارخانه ذوب Alcoa’s List در نروژ، کاهش ۲۰ درصدی تولید در آلومینیوم Dunkerque فرانسه و کاهش تولید در پالایشگاه آلومینا San Ciprian Alcoa در اسپانیا وجود دارد.همچنین شرکت هیدرو  تصمیم گرفت به دلیل کاهش تقاضای آلومینیوم، کوره های  ذوب را در کارخانه‌های Husnes و Karmoey در نروژ پس از تعمیر و نگهداری عادی به صورت آفلاین نگه دارد.

در ماه آگوست، شرکت جهانی نورد و بازیافت آلومینیوم اسپیرا اعلام کرد که به دلیل هزینه های بالای برق، در حال بررسی کاهش بیشتر تولید در کارخانه ذوب آلومینیوم Rheinwerk خود در آلمان به میزان ۱۶۰۰۰۰ تن در روز است که با نرخ ۱۴۰۰۰۰ تن در روز کار می کرد.

سخنگوی شرکت نورد و بازیافت آلومینیوم Novelis گفت که با توجه به فعالیت های این شرکت در اروپا، در حال همکاری نزدیک با اپراتورهای شبکه، مقامات و انجمن های تجاری برای برنامه ریزی سناریو در صورتی که لازم باشد بازیافت و/یا نورد آلومینیوم خود را کند یا قطع کند.  به دلیل کمبود گاز طبیعی  این سخنگو گفت: این اقدامات مقدماتی است زیرا گاز طبیعی در حال حاضر جریان دارد.

برچسب ها :

ناموجود