تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 9:09
479 بازدید
کد خبر : 3420

نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با حضور ریاست انجمن فولاد آذربایجان برگزار شد.

نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با حضور ریاست انجمن فولاد آذربایجان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن فولاد آذربایجان؛ در این نشست که با حضور مدیران دولتی و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، موضوع «استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات شرکت‌های فولادی استان» که در نود و هفتمین جلسه همین شورا بعنوان یک مشکل مورد بررسی قرار گرفته و مصوباتی نیز داشته بود، پیگیری شد.

دکتر نوید نواده اباذر، رئیس انجمن فولاد آذربایجان با بیان اینکه بحث ارزش افزوده در شرکت‌های فولادی به‌خصوص با افزایش میزان تولید بسیار مهم است و حتی بعضی وقت ها از سود شرکت‌ها نیز بیشتر می‌شود، مشکلات این حوزه را برشمرد.
وی، دیرکرد در رسیدگی و پرداخت و مشکلات پذیرش گواهی شرکت‌ها برای استرداد مالیات ارزش افزوده را از جمله مشکلات مرتبط با این حوزه عنوان کرد.


محمدجعفر عظمایی؛ مدیر کل صمت آذربایجان‌شرقی در این نشست با بیان اینکه بخش فولاد از جایگاه و رتبه ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است، بر لزوم تسریع در انجام فرایندهای مرتبط به این حوزه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بازگشت ارز بخش فولاد به صورت نیمایی است، افزود: برای ادامه فعالیت و تداوم گردش مالی این بخش، باید به‌نحوی برنامه‌ریزی شود که فرایندها کارآفرینی شده و بازگشت ارزش افزوده تسریع شود.

برچسب ها :

ناموجود